Ana içeriğe atla

4824


Bu yaziyi yazmadan once bir cok seyle içice cevrelendigimi yada bunaldığımı dusunerek vazgectim,biraktim hatta kactim.Nereden baslayacagimi bilemeden sacma diyebilecegim bir suru karalama elimde kaldi,hepsi de yasadigim seylerin sadece ve sadece bir parcasiydi, ama asla yasadiklarimin tumu olamiyor yada ifade etmiyordu.

Yanginda ilk kurtarilacak sey nedir? El –cevap KA$AR!!!!!!!
Kasarlik abartmadan soyluyorum. …….in genel yapisi ve burokratik catisinin bir parcasidir.Bir durum olarak pencereden girer,tavandan sizar.Katisiksiz gercekligin tumune nufus etmistir.Biliyoruz ki hizmet yoktur sadece rant vardir,buna bagli olarak yinede cumlemin sonuna kadar baska genellemelerden uzak durmaya calisacagim.

Ben belediye is, rant ve sanat ucgeninin catisini zorladigim yada basarisizlikla sonuclanan Blog Action isimi anlatmak istiyorum.İllegal olarak yaptigim bunnylerin Buyuk olaninı trafoya sikarken sivillere(sivil policeler) yakalaninca durum patlak verdi. Where is the coexistence?Yok bunu neden yapmisim? anlami neymis?Sen bunun yasak oldugunu bilmiyormusun?Kendi evine yapiyormusun???Tabiki ne?? falan filan..Keske sarhos olmasaydin bende sana anlatabilseydim kardesim!!!,Sacma sacma takildik dan sonra isimi bana sildirttiler.O kadar cok utandim ki anlatamam,anti paslarken bir kac roman abi kalsin guzeldi falan dedi .Bir kismi abi silme gine yapiyorlar dedi.Kardesim bunu ben yaptim boyle boyle oldu diyince de kimse bir sey diyemedi.

Tek bir egri cizgi entegre edilmis kasar muhtevayi nasil ortaya cikariyor,Ben diyorum ki egri bir cizgi sonuctur kisaca bu senin hayatin; o ince kirilgan cizgi,bunu anlamak cok mu zor??

Bu ortak noktadan ve belediye kanalindan basarisizligimi tescillemek istedim,cunku bazen sonucu ongorebilirsiniz buda korkunc da olsa gercektir.Belediyede genel kalem mudurune tum evraklari tastamam bir dilekceyle basvurdum.Ben sizin su kurumunuzda calisan resim ogretmenlerinizden biriyim(zavalli penturcu)Ayrica cesitli sergilere yurt ici ve yurtdisi sergilere katiliyorum,benim bir projem var ekolojiyle ilgili flalan filan ayriyeten uydurma bir sergiyle ilgili bunun cok onemli sergi oldugunu o kurumun bunu istanbulda bu uygulama icin gerekli alan ve maddi butce ayarlamasini yaptigini anlattim (belgelerinide ekledim).Istedigim sey Kamil tunca yolunun Alsancaga cikan liman bolgesindeki viaduklerden birisine bunny kazimakti.Hicbir maddi talebim olmadigini masrafi kendim karsilayacagimida ekledim.Ozel kalem mudurumuz benlik bir isin yok dedi,yazi islerine bir dilekce ver. bende tum belgeleri yazi islerinde bulunan mudure hanima teslim ettim.Tarih 07.04.2008.Bana bu kayit tarihiyle bir kayit numarasi verdiler.4824

Beklemek cok zor beklememek cok zor bekledim ama bekletildimmi onu bilemiyorum(o/gencebay)

Bir hafta sonra kayit numarasiyla belgenin akibeti nedir diye yazi islerini aradigimda belgenin kulturel sosyal daire bask.aktarildigini ogrendim.
Kult.S.0.Syal.Daire Baskanligini aradigimda ise boyle bir belgenin kendilerine iletilmedigi soylendi.Bu arada; dunyada yalnizsan kaynama noktasina geldiysen isin Kultur ve S.O.Syale kalmis demek.Kaba bir form olarak insani ureten yapi heryerde.Common sense ıts kasar longa

Iki hafta sonra tekrar aradim,karsima aydan hanim diye bir bayan cikti.Dilekcenin ellerinde oldugunu musahade altinda sefleri semra hanimla toplantida karar vereceklerini ogrenebildim.Zaten biz size haber vericez modu yokmu?Ben senin dunyanda nasil yasabilirim? yada yasabiliyorum ya da yasiyormu? yum-u dedirtiyor.Local anestesi…Uflede gecsin,

26.04.2008 de Kult.S.0.Syal.Daire Baskanliginca arandigimda projeyi ya da isi degerlendirmek icin “KENT ESTETIGI” denilen bir bolume aktardiklarini bana anlatildi.Bende ne diyim.Cok guzel hareketler bunlar ,cok guzel hareketler bunlar gibi bir sey sabukladim herhalde.Gazi kacan local kokteyl nasil icilmeli? Bunun uzerine kitap yazarim artik dedim kendi kendime.

Kent estetigi diyince ne gelir insanin gozunun onune?Koskoca Izmir’in kentsel estetigi gibi bir subesi var.Isiniz duserse bir bakin mumkunse iceri girin. 3 kisi sigabilirseniz tabi.Ben var Sen var ama biz yok.Hem cismen hem manen tabi bunu ben cook sonra ogrenecegim.Kent estetigine dilekcemin akibeti icin yildiz tarihi 08.05.2008 kendim bizzat gittim.Kent estetigi subesi belediyenin besinci katinda pempe kapili iki calisaninin oturdugu ve buro mobilyalarinin icerdeki havayi tukettigi bir alanda hizmet sunuyor.Oturdugun zaman gozunde birden(endirekt )karsinda kirmizilarla donatilmis cumhuriyet yurusu fotosu patliyor,bunun disinda cesitli evraklar,dilekceler,koskoca iki bilgisayar ve uyumsuz bir geometriden disari acilan uzun parmakli dis cephesiyle belediye binasi.
Umit bey(calisanlardan biri)dilekcemi ve icerigini anlattigimda animsiyor fakat ariyor ve tabiki bulamiyor tabi ilkinde bulamazsin bu tavsan ice kaziyor(deeper deeper underground dum tiss tiss)Bulamayinca abartmadan sonra gelirim siz keyfinize bakin tavrinca bir seyler soyluyorum.Alt kati geziyorum sonra asansorle asagi zemine sonra temiz hava..
12.05.2008
Ama umit beyin telefonunu aldim,onu haftaya aradigimda bolum sefi sedat beye beraber cikiyoruz,umit bey sedat beye mehmet bey sanatci falan filan hic bir maddi talebi yok falan derken ben izah ediyorum kendimi durumu.Boyle durumlarda ne kadar sikilirim,sanki sadaka istesem bu kadar sikilmayacakmisim gibi gelir bana
Sedat bey asabi bir tip gibi ama sevimli 50 yaslarinda bir adamcagiz,bu ne? su ne? veya bu nicin diye soruyor ben de acikliyorum ama diyor Sedat Bey projenin mekaniyla ilgili ayrintili bilgiyi unutmussun,umit o isi halletsin kimseye boyle izin vermiyoruz ama sana verelim diyor.Ben onayliyorum sende umit o alanin projesini dosyaya ekle diyince sonunda diyorum bu is buraya kadar!!.Umit beyle odadan cikinca olurur iki gune kadar aliriz diyince ben artik serbest ucustayim.
Sanata doyuyoruz
Iki gun sonra aradigimda olay icin sonucundan emin bir sekilde aradigim icin hic beklemedigim bir sonucla karsilasiyorum.Sen nasilsa olumsuz dusundugun icin sasirmamaya odaklanirken olumlu gelisme insanin sokunu daha fazla keskinlestiriyor.Ne yazik ki onerim projem olumlu olarak bulunmamis, daha ayrintili bilgi icin yuzyuze kent estetigine cikiyorum.Umit beyden olumsuz gorulen projemin neden olumsuz goruldugune dair bilgi istedigimde cevap veremiyor bana fotokopisini cektigi bir dilekce var elinde ve soyle yaziyor

Sayi:M.35.0.IBB.0.31.02-820-749
Mehmet dere
3513 sok.no:49-c
GURCESME/IZMIR


Ilgi.07.04.2008
Talebiniz,Izmir Ilan veReklam Yonetmeligi cercevesince incelenmis olup uygun gorulmemistir.

Bilgilerinizi rica ederim


Altta ise genel sekreter yardimcisi baskan a. ?? serpil baranin adi ve imzasi var

Bilgilerinizi rica ederimmi?Hersey eksik ama bu tamam olmus.Elimdeki sadece olumsuz gorusle ilgili en ufak bir aciklama beyan etmeden beni nesnelestirdi tamamen muma dondum,oh,oh ne guzel.Sonradan ogreniyorum Izmir.’Buyuksehir” Belediyesimizin 4 tane genel sekreter yardimcisi var ve bu dordunden olumlu donmezse dilekce onay alamiyor.Bana onay vermeyen bin yasasin ne diyeyim diyecek bir sey bulamiyorum.Bana onay vermeyen genel sekreter yardimcisi da ERSU HIZIR diye bir zat.Dilekcenin kosesine olumsuz yazdigini ve bir neden gostermedigini umit bey den ogrendikten sonra dilekceyi alip binadan cikiyorum.

KaŞar felsefe me mi siginmaliyim?derken soylemin merkezinde hangi bakis oturuyor diye soruyorum kendime.Bir seyler hissediyorsan bunu ifade etmelisin!Yasadiginin kaniti iste boyle bir sey,insan yasadigini sinirliligini deneyerek ogreniyor.Sivil itaatsizlik denen sey kisisel secim/bir kendini var etme tavri dedigimiz sey bu degil mi zaten.Basta hep disarda kaldigini dusundugum,yazarken eksik kaldigini ifade ettigim seylerden bahsetmistim ya iste bu. Yasadigim sadece artisi bol dunyanin dokusu; +sacmalik+ siyasal burokrasi + klasik sabloncu kent estetig i+our love 657+kumrusal, kurumsal kasarlik+bilmem ne vs…..


..

Eve dogru yururken icimden gercek bir kentin kendiyle zamanla veya benimle saglikli bir iletisim yolu kurabilmesi icin benden nasil destek alabilecegini sordum.Bu kentte yasiyorum ama bu kent hakkinda soz sahibi degilim.Bu yapilarin kendini nasil tekrar tekrar urettigini ve yeni iliskileri kurmanin gercekten zor oldugunu yasayarak ogrendim.Tum sorunlari tek bir soruna indirgemek gibi bir niyetim yok,ama bu kentte eger kulturel anlamda bir seyler yapmak isteyen insanlar var sa diger insanlarla organik bag kurmak icin firsat ve caba harcamalilar.Eger yerel yonetim kurumlarini birbiriyle uyum icinde calisabilecek bicimde yeniden yapilandiramiyorsaniz ve kentte yasayan insanlarla hiyerarsik olmayan yeni bir iliski kuramiyorsaniz katilimci ve insani hatta birakin bir ekolojik , etik bir katilimci politika/yerel yonetim(in)den soz etmeyi, bir yonetim olarak sokaktaki adami veya ideallerini “satin alinabilir seyler” olarak goruyorsunuz demektir.


Insanlara kim olduklari ve ne istediklerine dair imajlar verilerek kendi dusuncelerini onaylatan bir sistemde umarim yasadiklarim bunu asmaya tesvik edici bir sorun olarak algilanir.

Sevgilerimle m.d

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Language Habitat: an Ecopoetry Manifesto

The Language Habitat: an Ecopoetry Manifesto By James Engelhardt Ecopoetry is connection. It’s a way to engage the world by and through language. This poetry might be wary of language, but at its core believes that language is an evolved ability that comes from our bodies, that is close to the core of who we are in the world. Ecopoetry might borrow strategies and approaches from postmodernism and its off-shoots, depending on the poet and their interests, but the ecopoetic space is not a postmodern space. An ecopoem might play with slippages, but the play will lead to further connections. Ecopoetry does share a space with science. One of the concerns of ecopoetry is non-human nature (it shares this concern with the critical apparatus it borrows from, ecocriticism). It certainly shares that concern with most of the world’s history of poetry: How can we connect with non-human nature that seems so much more, so much larger than ourselves? How can we understand it? One way

Art in İsolation Online Exhibition / Santa Clarita

Art in İsolation Exhibition Virtual  Link

Satın Alınamayan Ortak Kader “Yeni Normal”

Yeni normal.Şu günlerde oldukça duyduğumuz bu kavram  tuhaf ve ıssız olan bir uzamda huzursuzluğun kaygıya doğru  birleşme yarattığı noktada var olmakta.İçimizde bulunduğumuz gerçeklik şimdilerde böyle tarif ediliyor.Acaba gerçekten böyle mi? Yeni ve normal mi?Yeni olan gerçeklik acaba normalleştirici mi?  Bugünlerde çoğu insan nasıl normalleşeceğimiz konusunda tartışıyor, kakafonik tarzda bu tartışmalar hiçbir  şeyin eskisi gibi olmayacağını ifade eden gürültülü haber bültenlerine yakın benzerlikte yorumlarla beraber buharlaşıyor.Aslında anlamların, kavramların,temsillerin ağına yakalanan  vahşi anlamsız  bedenler olduğumuz gerçeği (Erasmusvari tabiriyle bir  “homo bulla”)ile karşı karşıyayız.Bunun yanı sıra insan hayatında korku ve izalosyonun tam ortasındayken derin ve olumlu bir değişim olabileceği inancıyla uyanıyoruz.Kapitalizmin rasyonalitesi ve şiddetli sonuçları olan ırkçılık, cinsiyetçilik ve eşitsizlikle karşı karşıya kalan insanlar olarak kendi “elleriyle” işledikler