Ana içeriğe atla

SAATCHI ONLINE LAUNCHES WORLD’S LARGEST ONLINE EXHIBITION CREATED BY TOP CURATORS FROM AROUND THE WORLD 100 CURATORS 100 DAYS - DEBUTS JULY 18, 2012

SAATCHI ONLINE LAUNCHES WORLD’S LARGEST ONLINE EXHIBITION
CREATED BY TOP CURATORS FROM AROUND THE WORLD
100 CURATORS 100 DAYS - DEBUTS JULY 18, 2012


1,000 Emerging Artists Will Be Selected For Special Online Exhibit

Los Angeles (July 18, 2012) – Saatchi Online, a global platform for emerging artists, announces today the launch of 100 CURATORS 100 DAYS, a major initiative that recognizes 1,000 artists for their outstanding work. Beginning Wednesday, July 18, every day for 100 days Saatchi Online will reveal one curator’s selection of ten artists to be included in the largest exhibit of its kind. The curators have made their selections from over 60,000 artists that are currently exhibited on Saatchi Online. The entire list of curators for 100 CURATORS 100 DAYS can be viewed July 18 at www.saatchionline.com/100curators.

The 100 curators selected for the Saatchi Online project by Rebecca Wilson, Director of the Saatchi Gallery, London and Board Member of Saatchi Online, represent the world’s most prestigious museums and galleries. They include:

Adam Budak, Hirshhorn Museum and Sculpture Garden, Washington DC
Peter MacGill, Pace/MacGill Gallery, New York City
Lara Boubnova, Director of the Institute of Contemporary Art, Sofia
Britt Salvesen, Head of the Wallis Annenberg Photography Department, LACMA, Los Angeles
Alfredo Cramerotti, co-curator, Manifesta 8 European Biennial of contemporary art, 2010-11
Carson Chan and Nadim Samman, co-curators of the Marrakech Biennale, 2012
Cecilia Alemani, Donald R Mullen, Jr. Curator and Director of High Line Art, New York
David Elliott, Artistic Director of the first Kyiv Biennial of Art, 2012
Eric Shiner, Director and Milton Fine curator of art at The Andy Warhol Museum, Pittsburgh
Tobia Bezzola, Kunsthaus Zurich
Khaled Ramadan, Nordic Institute for Contemporary Art, Helsinki
Marcella Beccaria, Castello di Rivoli Museum of Contemporary Art, Turin
Daria de Beauvais, Palais de Tokyo, Paris
Alessandro Vincentelli, Baltic Centre for Contemporary Art, Gateshead
Hendrik Folkerts, Stedelijk Museum, Amsterdam
John Zarobell, MoMA, San Francisco
Tricia Van Eck, MCA, Chicago
Catherine Hug, Kunsthalle Vienna
The stamp of approval from these curators provides a tremendous benefit to both artists and collectors. Artists who are selected will enjoy greater visibility and recognition, while first-time buyers as well as seasoned collectors will gain confidence in buying art online, by having experienced curators handpick and validate great emerging talent.

This is the inaugural exhibit under the helm of Saatchi Online’s new CEO, Margo Spiritus. “Our mission at Saatchi Online is to provide all artists with the tools, opportunity and support to have sustainable careers and to make a living selling their art. By providing a global platform visited by art lovers from over 190 countries each month, we are able to connect consumers and curators alike who would otherwise never have the opportunity to discover their work,” says Spiritus.

Saatchi Online was started by the Saatchi Gallery in London in 2006 in order to help artists without gallery representation to find an audience for their work. It is estimated that over 1 million artists across the globe aren’t represented by galleries. Saatchi Online provides these talented artists with a platform to showcase and sell their work in an environment with an excellent reputation for introducing outstanding artists.

For more information about Saatchi Online visit saatchionline.com and facebook.com/saatchionline.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sessizliği Aramak (Part I)

Bu deneme yazısı bir çok sanatsal problematiğin iç içe geçtiği bir alanda var olmaktır. Bu anlamda bir deneme olarak Türkiye’de Çağdaş Sanat adı altına üretilen eserlerin içindeki zaman ve toplumlailgili gerçekliklerini semptomatik bir okuma-anlama girişimidir. Bir sanatçı olarak bunu yapmamın sebebi nedenini bilmediğim bir erteleyişi bozma amacını taşıyor. Duyulur olanın görünür kılınması.
Bu eleştiriyi görünür kılması gerekenin bir sanat eleştirmeni ya da küratör olmasıbeklenirdi. Benim kişisel gözlemim artık bu mümkün değil, çünkü çağdaş sanat sistemi kültürel üretimin rekabete dayalı bir sisteminden ekonomik olarak karşılıklı bağımlı bir sisteme dönüşerek kendini tıkadı. Kültürel sermaye anlamında sanatsal üretime atfedilen bir dışarısı boşluk-mesafe kalmadı. Sanatçılar, sanat simsarları, galeriler, sanat dergileri ,müzayede evleri ,sanat fuarları ,müzeler, bienaller artık karşılıklı rekabete dayanan bir sistemden, artık birbirine bağımlı işleyen bir sistemin içinde. Türkiye Çağdaş…

Sessizliği Aramak (Part II)

                  (A fair amount of nothing)



YAR BANA RANCİERE GECELER

RANCİERE ; DUYULURUN  PAYLAŞIMIBAĞLAMINDA ESTETİK  VE  SİYASET  MEHMET  DERE

Jacques Rancière (d. 1940) Fransız düşünür Paris-VIII (St. Denis) Üniversitesi'nden felsefe profesörü iken emekli olmuş ,ve 1960’lı yıllarda Marksist düşünür Louis Althusser ile beraber yazdığı Kapital'i Okumak ile bilinir –tanınır hale gelmiştir.

Bu deneme yazısı içerik olarak J. Ranciere’in sanat ve politika arasında kurduğu sanatsal tarihsel ilişki bağlamının yanı sıra ,estetik-politika ilişkisi çerçevesinde sanata dair görüşlerinin tartışılmasını amaçlamaktadır. Rancière, “politika”nın ve “sanat”ın işleyiş ilkelerini, kendi tabiriyle söylersek “duyulur olanı yeniden şekillendirmek” (distribution of the sensible) olarak tanımlayarak, ikisinin birbirinden ayrı ve birbirine temas etmeyen iki gerçeklik olduğu düşüncesini alt üst etmektedir.

Ranciere tarafından 'duyulur olanın paylaşımı' nosyonu, duyumsanır ya da algılanır olanın, yani duyular alanının bir safiyet ve doğrudanlık içermediğini, tam t…