Ana içeriğe atla

“BU SERGİDİR !”




“BU SERGİDİR !”

... çıkmaz sokaklar, pirili oynayan çocuklar, kapalı kapılar ardında unutulan nesneler, tek edilmiş çürümeye bırakılmış mekanlar, gücü temsil eden nesneler, provoke edilen duygular, dışavurumlar;

Ölçü alabilmek, çarpmak, bölmek, sınırlandırmak, farklılaştırmak,ötekileştirmek, tarihi sindirmek, hazmetmeye zorlanmak, tekdüzeleştirmek, dönüştürmek, yok etmek, ayak sürtmek, toz kaldırmak, toplamak, çıkartmak, yerleştirmek, bozmak, yeni yerleşim teklifleri sunmak, süreç içerisinde neler olabileceğini konusunda soru sormak, sorgulamak, tekrar sorgulamak, tekrarlamak....



Sinem Ertaner/ Yioula Pitsiali/ Ahmet Özgünel/ Uğur Bahçeci/ Ateş Kozal/ Serhat Selışık/ Mustafa Batıbeniz/ Selim Birsel.
Lefkoşa 10 - 15/01/2011

Workshop + Exhibition in Lefkoşa with 7 young artists. A week of tracing the divided city both Turkish and Greek sides.
... dead-end streets, children playing marble, forgotten objects behind closed doors, were the only places left to decay, representing the power of objects, provoking the feelings, expressions;

Measure, multiply, divide, limit, differentiate, the other, digest history, hard digest , convert, destroy, foot rub, to remove dust, collect, remove, place, ruin, to provide a new settlement proposals, in the process of what could happen ask a question, query, query again, repeat ...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sessizliği Aramak (Part I)

Bu deneme yazısı bir çok sanatsal problematiğin iç içe geçtiği bir alanda var olmaktır. Bu anlamda bir deneme olarak Türkiye’de Çağdaş Sanat adı altına üretilen eserlerin içindeki zaman ve toplumlailgili gerçekliklerini semptomatik bir okuma-anlama girişimidir. Bir sanatçı olarak bunu yapmamın sebebi nedenini bilmediğim bir erteleyişi bozma amacını taşıyor. Duyulur olanın görünür kılınması.
Bu eleştiriyi görünür kılması gerekenin bir sanat eleştirmeni ya da küratör olmasıbeklenirdi. Benim kişisel gözlemim artık bu mümkün değil, çünkü çağdaş sanat sistemi kültürel üretimin rekabete dayalı bir sisteminden ekonomik olarak karşılıklı bağımlı bir sisteme dönüşerek kendini tıkadı. Kültürel sermaye anlamında sanatsal üretime atfedilen bir dışarısı boşluk-mesafe kalmadı. Sanatçılar, sanat simsarları, galeriler, sanat dergileri ,müzayede evleri ,sanat fuarları ,müzeler, bienaller artık karşılıklı rekabete dayanan bir sistemden, artık birbirine bağımlı işleyen bir sistemin içinde. Türkiye Çağdaş…

Sessizliği Aramak (Part II)

(A fair amount of nothing)