Ana içeriğe atla
sayin yetkili
Benim ismim Mehmet dere, bir sanatçiyim,kendi islerim ve interaktif
iletisim
açisindan blogumu yani blogger adresimi aktif olarak
kullamiyorum,ama bu erisim yasagi nin anlamini hala
anlayabilmis
degilim,bir çok sesin özgürlügün bedelini çogunluga ödetmeden ne anlam
çikarttiginizi da anlamis degilim,çok seslilik ve demokrasi anlaminda
öteki
yaratmaktan ziyade bizim farkli düsünceleri dinlememiz gerekirdi

lütfen bu erisim yasaginin kalkmasinda bana ve tüm arkadaslari
yardimci olun
Sevgiler
>m.dere





DIGITURK?den Merhaba

Google?in Blog hizmetlerinin kapatilmis olmasindan biz de mutlu
degiliz. Soz konusu olaya neden teskil eden; yayin haklari
sirketimize ait olan Turkcell Super Lig ve Fortis Türkiye Kupasi
maclarinin, izinsiz, illegal olarak yayinlanmasina onlem almak
istememizdi.

Maç goruntulerimizin ?izinsiz? olarak yayinlanmasi Digiturk?un, bu
konudaki butun haklarinin ihlali anlamina gelmektedir. Bu ihlalin
engellenmesi için hukuki yollara basvurmak kaçinilmaz olmustur.

Erisimi engellenen site yoneticilerinin iletisim adreslerine de soz
konusu sitelerde yayin haklarimizin ihlal edildigini ve maclarin
?izinsiz canli? olarak yayinlandigini bildirdik. Kendilerine 1
haftadan fazla sure de verdik. Ancak, geri donus alamadigimiz icin
hukuki yola basvurduk.

Sulh Ceza Mahkemeleri, bu tarz davalarda genel yetkili mahkemelerdir
ve buradan cikan mahkeme kararini uyguladik.

Ozetle, biz ?KORSAN YAYIN? yapan sitelerle ilgili, kanuni cozum
yoluna gittik. Yoksa bloglarin kapatilmasi , iletisim ozgurlugunun
engellenmesi gibi bir soylem asla soz konusu olamaz. Bizim amacimiz
da tam olarak ?iletisim ozgurlugune ve etik yayinciliga? cozum bulmak
için basvurulmus bir aksiyondu.

Saygilarimizla,

DIGITURK Musteri Hizmetleri

Tel:0212 473 73 73
Fax:0212 473 73 03
Mailto:destek@digiturk.com.tr

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sessizliği Aramak (Part I)

Bu deneme yazısı bir çok sanatsal problematiğin iç içe geçtiği bir alanda var olmaktır. Bu anlamda bir deneme olarak Türkiye’de Çağdaş Sanat adı altına üretilen eserlerin içindeki zaman ve toplumlailgili gerçekliklerini semptomatik bir okuma-anlama girişimidir. Bir sanatçı olarak bunu yapmamın sebebi nedenini bilmediğim bir erteleyişi bozma amacını taşıyor. Duyulur olanın görünür kılınması.
Bu eleştiriyi görünür kılması gerekenin bir sanat eleştirmeni ya da küratör olmasıbeklenirdi. Benim kişisel gözlemim artık bu mümkün değil, çünkü çağdaş sanat sistemi kültürel üretimin rekabete dayalı bir sisteminden ekonomik olarak karşılıklı bağımlı bir sisteme dönüşerek kendini tıkadı. Kültürel sermaye anlamında sanatsal üretime atfedilen bir dışarısı boşluk-mesafe kalmadı. Sanatçılar, sanat simsarları, galeriler, sanat dergileri ,müzayede evleri ,sanat fuarları ,müzeler, bienaller artık karşılıklı rekabete dayanan bir sistemden, artık birbirine bağımlı işleyen bir sistemin içinde. Türkiye Çağdaş…

Sessizliği Aramak (Part II)

                  (A fair amount of nothing)



YAR BANA RANCİERE GECELER

RANCİERE ; DUYULURUN  PAYLAŞIMIBAĞLAMINDA ESTETİK  VE  SİYASET  MEHMET  DERE

Jacques Rancière (d. 1940) Fransız düşünür Paris-VIII (St. Denis) Üniversitesi'nden felsefe profesörü iken emekli olmuş ,ve 1960’lı yıllarda Marksist düşünür Louis Althusser ile beraber yazdığı Kapital'i Okumak ile bilinir –tanınır hale gelmiştir.

Bu deneme yazısı içerik olarak J. Ranciere’in sanat ve politika arasında kurduğu sanatsal tarihsel ilişki bağlamının yanı sıra ,estetik-politika ilişkisi çerçevesinde sanata dair görüşlerinin tartışılmasını amaçlamaktadır. Rancière, “politika”nın ve “sanat”ın işleyiş ilkelerini, kendi tabiriyle söylersek “duyulur olanı yeniden şekillendirmek” (distribution of the sensible) olarak tanımlayarak, ikisinin birbirinden ayrı ve birbirine temas etmeyen iki gerçeklik olduğu düşüncesini alt üst etmektedir.

Ranciere tarafından 'duyulur olanın paylaşımı' nosyonu, duyumsanır ya da algılanır olanın, yani duyular alanının bir safiyet ve doğrudanlık içermediğini, tam t…