Ana içeriğe atla

We've seen the signs... now it's happening...")


Evden pek çıkamıyorum ya da kıçımı mı kaldıramıyorum mu nedir ya da şu bilgi eylemi öldürüyor entellektüel baştan çıkarıcılığımı ne? Bir avarelik var.Esasında o kadar çok şeyi halletmem gerekiyorki ,ooo masaüstümde tek boşluk köşedeki saatin üstündeki köşe onada sadece zamanım kalsın..
Klasörler ler yok, hepsi saçılmış belgeler.. Eşzamanlı okuma ve çalma yapıyorum hayattan.Zorluklarla yıldızlara kadar mücadele ederim hatta mottom olsun unutmayın ben de hatırlayım bunu.Visa Vise Visite üç ayrı anlam gibi görünüyor ama aynı kapıya çıkıyor.Benim vize teleşım başladı,allah herkese sabır versin. Ars longa vita brevis(sanat uzun hayat kısa) ben burda vita yı visa olarak okuyabilirim.
Happening müthiş bir film.Kurguyu sevenler için tabi.Sadece izle ve öğren ya da ya öğren ya terket gibi.O yalan bu yalan al sana M.N Shyamalan dedim ..Herşey belirliyici katmanlaşmış, belirli tek bir hikayesi varmış gibi görülüyor ama herşey göründüğü gibi basit değil, ama esasında basit bunuda son karede öğreniyoruz.Shyamalan bence bir dahi,bir eco poem. Sadece gösteriyor. Dedim adam bu sefer nasıl belirecek ama nafile sadece telefondan sesini duydum.Şiirselliğini seviyorum,metnin boşluklarınıda çok iyi kullanıyor,kendini çim makinesinin altına atan adamın bir çimden farkı yok,ya da aşkın rengini biz insanlardan çok bitkiler daha iyi bilebilir vs vs...
Seni düşündürtüyor kaşındırtıyor.

Yol çalışmaları devam ediyor,belediye bizim mahallede her evinin önünü düzeltmeye kalktı iyi oldu ama her yer toz içinde.Bizim köpecik sütçünün eşeğine her gün selam duruşunda bulunuyor,ve her ezanda herkesi ayaga dikiyor.

Akşam bilinmeyen bir saldırı gerçekleşti tam gece yarısı bugün 17 kişi ölü 114 yaralı var.sibel ve ben kanımız donarak izledik.Ertesi gün baykal konuşma yaptı sessizlik yürüşünde siyasi ayrım olmadan buluşalım çagrısı yaptı,tüm bunlar olmadan önce insanlar neden birleşmez? Bu ülkede sürekli acılar ya da rantlar mı bizi birleştirecek?İnsan hayatı bu kadar ucuz mu ,evet hatta bedava bedava yaşıyoruz bedava... Ben herşeyden çok o balkonda şarapnel parçasıyla bir hiç uğruna ölen yavrucuğa üzüldüm.
Herşey ekranda kayboluyor baksana senaryo bile Kingdom filminden çıkmışcasına haleyle çevrelenmiş...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sessizliği Aramak (Part I)

Bu deneme yazısı bir çok sanatsal problematiğin iç içe geçtiği bir alanda var olmaktır. Bu anlamda bir deneme olarak Türkiye’de Çağdaş Sanat adı altına üretilen eserlerin içindeki zaman ve toplumlailgili gerçekliklerini semptomatik bir okuma-anlama girişimidir. Bir sanatçı olarak bunu yapmamın sebebi nedenini bilmediğim bir erteleyişi bozma amacını taşıyor. Duyulur olanın görünür kılınması.
Bu eleştiriyi görünür kılması gerekenin bir sanat eleştirmeni ya da küratör olmasıbeklenirdi. Benim kişisel gözlemim artık bu mümkün değil, çünkü çağdaş sanat sistemi kültürel üretimin rekabete dayalı bir sisteminden ekonomik olarak karşılıklı bağımlı bir sisteme dönüşerek kendini tıkadı. Kültürel sermaye anlamında sanatsal üretime atfedilen bir dışarısı boşluk-mesafe kalmadı. Sanatçılar, sanat simsarları, galeriler, sanat dergileri ,müzayede evleri ,sanat fuarları ,müzeler, bienaller artık karşılıklı rekabete dayanan bir sistemden, artık birbirine bağımlı işleyen bir sistemin içinde. Türkiye Çağdaş…

Sessizliği Aramak (Part II)

                  (A fair amount of nothing)



YAR BANA RANCİERE GECELER

RANCİERE ; DUYULURUN  PAYLAŞIMIBAĞLAMINDA ESTETİK  VE  SİYASET  MEHMET  DERE

Jacques Rancière (d. 1940) Fransız düşünür Paris-VIII (St. Denis) Üniversitesi'nden felsefe profesörü iken emekli olmuş ,ve 1960’lı yıllarda Marksist düşünür Louis Althusser ile beraber yazdığı Kapital'i Okumak ile bilinir –tanınır hale gelmiştir.

Bu deneme yazısı içerik olarak J. Ranciere’in sanat ve politika arasında kurduğu sanatsal tarihsel ilişki bağlamının yanı sıra ,estetik-politika ilişkisi çerçevesinde sanata dair görüşlerinin tartışılmasını amaçlamaktadır. Rancière, “politika”nın ve “sanat”ın işleyiş ilkelerini, kendi tabiriyle söylersek “duyulur olanı yeniden şekillendirmek” (distribution of the sensible) olarak tanımlayarak, ikisinin birbirinden ayrı ve birbirine temas etmeyen iki gerçeklik olduğu düşüncesini alt üst etmektedir.

Ranciere tarafından 'duyulur olanın paylaşımı' nosyonu, duyumsanır ya da algılanır olanın, yani duyular alanının bir safiyet ve doğrudanlık içermediğini, tam t…