Ana içeriğe atla

Şansmı? Doğal gübremi?Doğal şartlarda hangisi uygun? Sorun söyleyelim


1- Gunumuz sanatcilari sergisine neden basvurdunuz, bu sergiden beklentileriniz nelerdir?
Mrdere:Bu sergi için herhangi bir beklenti beslemedim,kendim ve yaptığım işleri paylaşmaktan başkada açıksasi bir şey düşünmüyorum.
2-Hayatinizi nasil kazaniyorsunuz, ne is yapiyorsunuz, islerinizden maddi
bir gelir sagliyor musunuz?
Mrdere:Para sanatımın dışında kalıyor ,sevmediğim işleri yaparak para kazanıyorum,Şu an resim öğretmenliği yada kurs hocalığı gibi işler yapıyorum,ve bundan nefret ediyorum.Yaşadığım çelişki susam sokağındaki bir skeci hatırlatıyor.Bir muz ve kaplan iş bulma kurumuna başvuruyorlar.Kurum bir sirk kaplanı olması için muza kürk giydirip kükretmeyi öğretiyor,arkada ki kaplanda (benim gibi) ben buradayım, ben buradayım diye bağırıyor.Kaplanı da (ne yazık ki ne yazık ki) muz kılığına sokup bir yerlere yolluyorlar.Zeka dediğimiz şey zamanın ve enerjinin doğru örgütlenmesi değil mi?Bunu (ne yazik ki)ender görüyoruz.
3-Sanat piyasasinda basarili olmaktan anladiginiz tam olarak nedir? Kimler
"kazaniyor-kaybediyor" ?
Mrdere:Sanat piyasası dediğimiz kavram çok geniş bir alan.içerisine baktığımızda galeriler kurumlar anlayışlar ve statüko giriyor,başarı kazanma ve kaybetme bu eksenin neresine dahil olduğunla ilişkili,öyle 100 kelimeyle anlatılacak bir iş değil,Ben ne yaparsam yapayım yaptığım şeyi dostlarım için yapıyorum, kazandığım manevi-maddi kazanımlarda dostlarım sayesindedir.bu anlamda bağımsız sanatçı insiyatiflerini çok önemsiyorum.
4-Turkiye'de yaratici emek ve fikir mülkiyeti konusunda acilen alinmasi
gereken önlem nedir?
Mrdere:Esasında çok çabuk çalınabilecek,harcanabilecek şeylerle uğraşıyoruz,ve değerler fikir eserlerine yapıtlarına sahip çıkan kurumların değil kişilerin insiyatifinde ve insan faktörü devrede,bu da tabi ki güvensizlik yaratıyor.Ama eleştiren ve yaptığı işe çok sahip çıkan insanlar var,bu da bir gerçek
5-Sanatin hem herkese ulasmasini istemekle hem de ondan para kazanmak
istemek birbiriyle çelişen durumlar-tavirlar yaratabiliyor, sizce ileride
sizin bu dengede pozisyonunuz ne olacaktir.
Mrdere:Para gerçekten büyük bir gereklilik,bir yerden sonra yaptığınız üretimlerden sonra hakkınız olan şeyin size geri dönmesini istemez misiniz?Zaten para iş için gerekli,işte para için.bu sürekli döngü halinde bir birine kenetli iki halka gibi.Ben bir sanatçı olarak yaptığım işlerden para kazandığımı söylemem.Ben de bu dengesizlikte denge kurmaya çalışanlardanım,şimdilik böyle devam ediyor ama ilerideki günler ne getirir bilemem.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sessizliği Aramak (Part I)

Bu deneme yazısı bir çok sanatsal problematiğin iç içe geçtiği bir alanda var olmaktır. Bu anlamda bir deneme olarak Türkiye’de Çağdaş Sanat adı altına üretilen eserlerin içindeki zaman ve toplumlailgili gerçekliklerini semptomatik bir okuma-anlama girişimidir. Bir sanatçı olarak bunu yapmamın sebebi nedenini bilmediğim bir erteleyişi bozma amacını taşıyor. Duyulur olanın görünür kılınması.
Bu eleştiriyi görünür kılması gerekenin bir sanat eleştirmeni ya da küratör olmasıbeklenirdi. Benim kişisel gözlemim artık bu mümkün değil, çünkü çağdaş sanat sistemi kültürel üretimin rekabete dayalı bir sisteminden ekonomik olarak karşılıklı bağımlı bir sisteme dönüşerek kendini tıkadı. Kültürel sermaye anlamında sanatsal üretime atfedilen bir dışarısı boşluk-mesafe kalmadı. Sanatçılar, sanat simsarları, galeriler, sanat dergileri ,müzayede evleri ,sanat fuarları ,müzeler, bienaller artık karşılıklı rekabete dayanan bir sistemden, artık birbirine bağımlı işleyen bir sistemin içinde. Türkiye Çağdaş…

Sessizliği Aramak (Part II)

                  (A fair amount of nothing)



YAR BANA RANCİERE GECELER

RANCİERE ; DUYULURUN  PAYLAŞIMIBAĞLAMINDA ESTETİK  VE  SİYASET  MEHMET  DERE

Jacques Rancière (d. 1940) Fransız düşünür Paris-VIII (St. Denis) Üniversitesi'nden felsefe profesörü iken emekli olmuş ,ve 1960’lı yıllarda Marksist düşünür Louis Althusser ile beraber yazdığı Kapital'i Okumak ile bilinir –tanınır hale gelmiştir.

Bu deneme yazısı içerik olarak J. Ranciere’in sanat ve politika arasında kurduğu sanatsal tarihsel ilişki bağlamının yanı sıra ,estetik-politika ilişkisi çerçevesinde sanata dair görüşlerinin tartışılmasını amaçlamaktadır. Rancière, “politika”nın ve “sanat”ın işleyiş ilkelerini, kendi tabiriyle söylersek “duyulur olanı yeniden şekillendirmek” (distribution of the sensible) olarak tanımlayarak, ikisinin birbirinden ayrı ve birbirine temas etmeyen iki gerçeklik olduğu düşüncesini alt üst etmektedir.

Ranciere tarafından 'duyulur olanın paylaşımı' nosyonu, duyumsanır ya da algılanır olanın, yani duyular alanının bir safiyet ve doğrudanlık içermediğini, tam t…