Ana içeriğe atla

LA TUSRI YA EBI NAHRU FINTIZARLIK


Dun ismi lazim olmayan bir kanalda pek saglikli olmayan bir sekilde (bozuk perspektif )diyebilecegimiz kinizm pompalaniyordu.Kanal kutuplastirici bir sacmalik uretiyordu arka arkaya Akmerkezde bir kisinin namaz kilmasi ondan sonra acik giyindigi soylenen kizlara kezzapli saldiri ve olmazsa olmaz top 10 siyaset evreni ve son ve bas travmatik cekirdegimiz turban tartismasi,ve arada patlayan ibrahim sadrinin kumarhane baskini.Politik aracilar ve biz arasinda ki denge bizi analist ve hasta konumuna indirdi.Sanki kimsenin taslasmis milliyetci humanizmden haberi yokmus gibi,neyle ozdesleslecegini bilemeyen sefillere benzettim kendimi bir an.Bir tarafta maymunlar cehennemi obur tarafta essek cenneti beni sec , beni sec...histeriklerin kendi paylarina duseni aldiklari saldirgan bir dunyada ahmet cakarla sansa bak.hadi onuda gecelim tesadufe bakin ki bu yaziyi yazarken basbakanla guncel sorunlarin tartşildigi yine herkesin bildigi laiklik,avrupa muzakereleri,sivil anayasa,kibris sorunu vs vs bir programa denk geldim atv de ve malum kanalin(basta bahsettigim) haber yetkiliside orada sorulari gayet guzel guzel nesnel ol evladim diyen basbakanin karsisinda cok guzel birazda ses kısık bir bicimde sordu.Bende programi gayet bir bicimde izlemeye koyuldum,Hasan Cemal merkezinde sorular gayet iyi soruldu.Basbakan; Sarkozy ve Merkel arasinda yasadigi dialoglari gayet iyi bir bicimde ozel detaylara inerek acikladi,cari acik uzerine akillica degindi kacmadi kaypakligi secmedi(ya da belagattanmı?) herkesi herseyden suphe eden bir hale getiren turban meselesine degindi,laikligin teminati biziz dedi,Istanbul da belediye surecimize bakin dedi vs vs.

Ve iceri babam girdi, koca gobegiyle televizyonun onundeki yerini aldi,tabi ki benim travmam da basladi,benim babam hatalari ve sevaplariyla benden gecer not alamamis bir kisidir, dedem ise bambaskaydi o bir atlantisliydi.Dedem ve babam bu celiskiyi hep yasadim. Hayatini partisi icin yemeklerde gecirmis kimi li partili arkadasinin evinde surda burda vaktini harcamis biri bana gore.Kimseye haber vermeden keyfine gore takilir,annemde zavalli surekli arada kalir, ya tansiyonu cikar ya basi agrir,babam kendi biliyorumlarindan asla vazgecmez,bir plak gibi yasadiklarini anlatir, evi nadir kullanir ona sorsaniz ev ya yemek yemek ya da uyumak icindir , ilkokuldayken portakal keseyim derken elimi kestigim icin bana hala beceriksiz lafini koyar durur,ve bundan haz alir nedense.

Babam 50 sefer soyledimleriyle meshurdur,o herseyi bildigi icin surekli kazik yer,herseyinde bireysel ve yalnizdır.Ben ödüyorum Ben yapiyorum u o kadar kullanirki bende ona karsi bunu kullanmaya basladim ne yazikki,saçma

Bende ona karsi olmak icin ona benzeyen bir tipe donustum.Bugunlerde sikintim biraz da ondan-yana ,bana biri ona benzedigimi soyleyince daha da bir sinirleniyorum, iste malum capitone noktasi

Ve işte babam kanalın birinde kaldi,ah tam onluk bir konu ergenek-on.malum saniklardan birini gorunce peder Yuru be pasa!! dedi seni kim tutar ,Hic bir sey yapamazlar sana pasa!! dedigi an,onun herhangi biri oldugunu dusundum,onu ozel kilan neydi?O mevcut kinizmin neferi yada zaferiydi ,bir nesil boyle dusunuyor ne yazıkki yasakci zihniyetle işi yok ,herhangi bir sol dusunceyle,acimasizca islenen cinayetlerlede,sivil hak ve ozgurluklerle.sadece putculuk once oldurur sonra kurban eder.Hersey tek cumleyle aciklanamaz anlamak dinlemek ve biraz beklemek gerekir anliyormusun...

Senin bozuk perpektifin ,kendinde duyamadigin kucaklayamadigin yalnizligin yuzunden bende sana dair butun keskelerimi hayatimdan cikarttim baba,senden bir sey beklemyorum kendini gormeni de,beni anlamani da.


not:(Başlık bır kamyon arka yazısı sanırım mısıra ait not almışım anlamıda şu babacığım hızlı gitme evde seni bekliyoruz)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAR BANA RANCİERE GECELER

RANCİERE ; DUYULURUN  PAYLAŞIMIBAĞLAMINDA ESTETİK  VE  SİYASET  MEHMET  DERE

Jacques Rancière (d. 1940) Fransız düşünür Paris-VIII (St. Denis) Üniversitesi'nden felsefe profesörü iken emekli olmuş ,ve 1960’lı yıllarda Marksist düşünür Louis Althusser ile beraber yazdığı Kapital'i Okumak ile bilinir –tanınır hale gelmiştir.

Bu deneme yazısı içerik olarak J. Ranciere’in sanat ve politika arasında kurduğu sanatsal tarihsel ilişki bağlamının yanı sıra ,estetik-politika ilişkisi çerçevesinde sanata dair görüşlerinin tartışılmasını amaçlamaktadır. Rancière, “politika”nın ve “sanat”ın işleyiş ilkelerini, kendi tabiriyle söylersek “duyulur olanı yeniden şekillendirmek” (distribution of the sensible) olarak tanımlayarak, ikisinin birbirinden ayrı ve birbirine temas etmeyen iki gerçeklik olduğu düşüncesini alt üst etmektedir.

Ranciere tarafından 'duyulur olanın paylaşımı' nosyonu, duyumsanır ya da algılanır olanın, yani duyular alanının bir safiyet ve doğrudanlık içermediğini, tam t…

Sessizliği Aramak (Part I)

Bu deneme yazısı bir çok sanatsal problematiğin iç içe geçtiği bir alanda var olmaktır. Bu anlamda bir deneme olarak Türkiye’de Çağdaş Sanat adı altına üretilen eserlerin içindeki zaman ve toplumlailgili gerçekliklerini semptomatik bir okuma-anlama girişimidir. Bir sanatçı olarak bunu yapmamın sebebi nedenini bilmediğim bir erteleyişi bozma amacını taşıyor. Duyulur olanın görünür kılınması.
Bu eleştiriyi görünür kılması gerekenin bir sanat eleştirmeni ya da küratör olmasıbeklenirdi. Benim kişisel gözlemim artık bu mümkün değil, çünkü çağdaş sanat sistemi kültürel üretimin rekabete dayalı bir sisteminden ekonomik olarak karşılıklı bağımlı bir sisteme dönüşerek kendini tıkadı. Kültürel sermaye anlamında sanatsal üretime atfedilen bir dışarısı boşluk-mesafe kalmadı. Sanatçılar, sanat simsarları, galeriler, sanat dergileri ,müzayede evleri ,sanat fuarları ,müzeler, bienaller artık karşılıklı rekabete dayanan bir sistemden, artık birbirine bağımlı işleyen bir sistemin içinde. Türkiye Çağdaş…

Sessizliği Aramak (Part II)

                  (A fair amount of nothing)