Ana içeriğe atla

Yalana dair herşey için"Your existence give me HOPE" Mehmet Dere


YALANLA ILGILI HERSEY

1999 yilindan bu yana cagdas sanat alaninda projeler ureten ve bu uretimlere ev sahipligi yapan ve bir sanatci inisiyatifi olan Apartman Projesi “Yalanla ilgili hersey” isimli sergide iclerinde farkli disiplinlerden de katilimcilarin oldugu 48 kisinin resim, cizgi, video ,obje den olusan islerini mekanin 23 metre karelik alaninda bir araya getiriyor.


“Yalanla ilgili hersey “ in proje tasarim ve koordinasyonunu saglayan Selda Asal’in sergiye iliskin aciklamasi sergi brosurunde kisaca soyle yer aliyor “Yurt disinda bir sure kaldiginizda ,sergiye gelen insanlar genelde yaptiginiz sergiyi anlamaya calismak ,sanat konusmaktan cok ,size politikayla ilgili sorular sormayi tercih ederler.Bu ,kacamak cevap vermeyi prensip edinmis Turkiye’nin, tum gunahlari ve sevaplarinin bir anda uzerinize coktugu zamandir…
Bize ogretilenler,bize aktarilanlar, bizim kendi cabamizla ogrendiklerimiz ,guvendigimiz yazarlardan edindiklerimiz ,bildiklerimiz ,uzeri ortulen coksey vs..vs…cok karmakarisik bir surec yasanir…..yalanlar,gercekler, az gercekler, yumusatilmis gercekler,stratejilere gore duzenlenmis yeniden gercekler , bizim sandiginiz gercekler …Bu sergi heran her zaman bize dolanan yalan, sahte ,yanilsamayi bize degdigi noktalardan ifade etmek, edebilmekle ilgili .

Yurt ici ve yurt disindan 48 den fazla katilimcinin yer alacagi ,belirlenmis isimler soyle:

Serdar Akinan ,Evrim Altug,Neslinur Akgun,Nancy Atakan
Alti Aylik (Kristina Kramer ve Oyku Ozsoy, Sophie Nys'in katilimiyla ,Arzu Basaran ,Burak Bedenlier ,Banu Birecikligil,Ozge Baykan,Gaye Boralioglu,Osman Bozkurt,Antonio Casentino ,Elif Celebi ,Daghan Celayir ,Ali Cindoruk , Thorbjorn Reuter Christiansen ,Julien Collieux ,Elmas Deniz,Mine Ertan,Murat Ertel,Mehmet Dere,Memed Erdener,Inci Eviner ,Inci Furni,Hakan Gursoytirak ,Emily Hermant ,Götz Holborn, Juul Hondius & Dorothee Meyer ,Basim Magri ,jillian Mcdonald,Ali Met,Erhan Muratoglu ,Eda Nazli Noyan ,Esra Okyay ,Yasemin Ozkaya,Nilufer Ormanli, Ceren Oykut ,Cuneyt Ozdemir,Mustafa Pancar,Neriman Polat ,Ekin Saclioglu ,Canan Senol,Murat Tosyali,Nadja Tsulukidze,Cetin Tuker ,Vahit Tuna,FatmaTulin ,Can Turkinan,Mustafa Uyal,Sencer Vardarman ,Adnan Yildiz & Arman Akinci,Ali Yorgancioglu,Mary Zygouri & Matteo Fraterno

Apartman Projesi mekaninda Iki aylik atolye calismasina dayanan bu isler Seyhbender sokak no 4/ 1, Tunel , Beyoglu’nda ‘Pazar ve Pazartesi gunlerinin disinda saat 16:00 ve 20:00 arasinda 12 Eylul –30 Ekim de izlenebilinecek.
http://www.apartmentproject.com/c_mehmetderelie.asp

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sessizliği Aramak (Part I)

Bu deneme yazısı bir çok sanatsal problematiğin iç içe geçtiği bir alanda var olmaktır. Bu anlamda bir deneme olarak Türkiye’de Çağdaş Sanat adı altına üretilen eserlerin içindeki zaman ve toplumlailgili gerçekliklerini semptomatik bir okuma-anlama girişimidir. Bir sanatçı olarak bunu yapmamın sebebi nedenini bilmediğim bir erteleyişi bozma amacını taşıyor. Duyulur olanın görünür kılınması.
Bu eleştiriyi görünür kılması gerekenin bir sanat eleştirmeni ya da küratör olmasıbeklenirdi. Benim kişisel gözlemim artık bu mümkün değil, çünkü çağdaş sanat sistemi kültürel üretimin rekabete dayalı bir sisteminden ekonomik olarak karşılıklı bağımlı bir sisteme dönüşerek kendini tıkadı. Kültürel sermaye anlamında sanatsal üretime atfedilen bir dışarısı boşluk-mesafe kalmadı. Sanatçılar, sanat simsarları, galeriler, sanat dergileri ,müzayede evleri ,sanat fuarları ,müzeler, bienaller artık karşılıklı rekabete dayanan bir sistemden, artık birbirine bağımlı işleyen bir sistemin içinde. Türkiye Çağdaş…

Sessizliği Aramak (Part II)

                  (A fair amount of nothing)



YAR BANA RANCİERE GECELER

RANCİERE ; DUYULURUN  PAYLAŞIMIBAĞLAMINDA ESTETİK  VE  SİYASET  MEHMET  DERE

Jacques Rancière (d. 1940) Fransız düşünür Paris-VIII (St. Denis) Üniversitesi'nden felsefe profesörü iken emekli olmuş ,ve 1960’lı yıllarda Marksist düşünür Louis Althusser ile beraber yazdığı Kapital'i Okumak ile bilinir –tanınır hale gelmiştir.

Bu deneme yazısı içerik olarak J. Ranciere’in sanat ve politika arasında kurduğu sanatsal tarihsel ilişki bağlamının yanı sıra ,estetik-politika ilişkisi çerçevesinde sanata dair görüşlerinin tartışılmasını amaçlamaktadır. Rancière, “politika”nın ve “sanat”ın işleyiş ilkelerini, kendi tabiriyle söylersek “duyulur olanı yeniden şekillendirmek” (distribution of the sensible) olarak tanımlayarak, ikisinin birbirinden ayrı ve birbirine temas etmeyen iki gerçeklik olduğu düşüncesini alt üst etmektedir.

Ranciere tarafından 'duyulur olanın paylaşımı' nosyonu, duyumsanır ya da algılanır olanın, yani duyular alanının bir safiyet ve doğrudanlık içermediğini, tam t…