Ana içeriğe atla

SOFRA IN SOCIAL ANIMALS EXHIBITION


Sofra ; geneleksel olarak oturulan yasanan bir cografyayi temsil eder.Etrafinda oturulur birlikte yemek yenir,yaygin inanisin disinda bilinen gercek vatan dogdugun yer degil doydugun yerdir.Turkiyede bu soz bir kalip olarak cok kullanilir.Yuzey olarak sofranin  uzerinde bulunan kafatasi ile birlikte   tahta yuzey  çöle,  gozundeki kurt ise payini bekleyen ac kurda gonderme yapar.













The dinning table represents a common, traditional geography of life. People gather around it, sit together, and eat. The truth is that “your homeland is not where you are born but where you eat”. In Turkey, this is an often used, boilerplate saying. The skull and the wood surface of the dining table refer to the desert, while the wolf inside the skull’s eye is a reference to “the hungry wolf that awaits its share”.
  





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Illustration by Maurice Sendak from Open House for Butterflies by Ruth Krauss

Umutsuz Boşluk

SANATORIUM, 9 Şubat – 10 Mart 2018 tarihleri arasında Mehmet Dere’nin kavramsal çerçevesini ürettiği ve sanatçı olarak dahil olduğu, Yunus Emre Erdoğan,İsmail Şimşek Nezaket Ekici’nin çalışmalarından oluşan “Umutsuz Boşluk” adlı sergiye ev sahipliği yapıyor.
Sergi ilhamını Dücane Cündioğlu’nun Umutsuz Boşluk adlı makalesinden almaktadır. Cündioğlu ‘Umutsuz boşluk’ adlı makalesinde, Sam Mendes’in yönetmenliğini yaptığı ‘Revolutionary Road’ adlı filminden yola çıkarak bir çiftin içine saplandıkları; ruhani açmaz olarak tarif edilmeye çalışılan “umutsuz boşluğu” deli karakteri üzerinden tartışmaya açmaktadır.
Umutsuz Boşluk isimli sergi başlığı; kötümser bir ruh halini vurgulamasının aksine gücünü umuttan almakta. Bu umut sanatçının credosu (amentüsü) anlamında vurgulanan umutsuzlukla yüzleşme yeteneğidir. Denebilir ki sanatçılar bir anlamda bu kavrayışı ortaya koyarlar. Sanatçı “boşluğu” dönüştürememeyi, bunaltıyı, çöküşü ya da tam tersi olarak bunun ifade edilemezliğini dillendirendi…