Ana içeriğe atla

100 Curators Collection Founder Sikkema Jenkins & Co


100 Curators Collection
Founder
Sikkema Jenkins & Co
Guest Curator


Brent Sikkema began his gallery work in 1971 as Director of Exhibitions at the Visual Studies Workshop in Rochester, NY. He opened his first gallery in 1976 in Boston, MA, specializing in photography. In 1991, after moving to New York, Sikkema opened a contemporary art gallery on Wooster Street in Soho called Wooster Gardens.

The gallery moved to the Chelsea arts district in early 1999 and a few years later the name was changed to Sikkema Jenkins & Co. The gallery exhibits work in a variety of media including painting, drawing, installation, photography and sculpture. The gallery represents a group of prominent artists including Mark Bradford, Arturo Herrera, Vik Muniz, Shahzia Sikander, Amy Sillman and Kara Walker.




About This Collection

Description: '100 Curators 100 Days' is a major initiative that recognizes talented emerging artists from around the world. It was developed by Rebecca Wilson, Director of the Saatchi Gallery, London and is the inaugural exhibit under the helm of Saatchi Online's new CEO, Margo Spiritus. Each day for 100 days, work selected by curators from the world's most prestigious museums and galleries will be revealed. [less]

Date Created: July 18, 2012

Follow this Link

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Illustration by Maurice Sendak from Open House for Butterflies by Ruth Krauss

Umutsuz Boşluk

SANATORIUM, 9 Şubat – 10 Mart 2018 tarihleri arasında Mehmet Dere’nin kavramsal çerçevesini ürettiği ve sanatçı olarak dahil olduğu, Yunus Emre Erdoğan,İsmail Şimşek Nezaket Ekici’nin çalışmalarından oluşan “Umutsuz Boşluk” adlı sergiye ev sahipliği yapıyor.
Sergi ilhamını Dücane Cündioğlu’nun Umutsuz Boşluk adlı makalesinden almaktadır. Cündioğlu ‘Umutsuz boşluk’ adlı makalesinde, Sam Mendes’in yönetmenliğini yaptığı ‘Revolutionary Road’ adlı filminden yola çıkarak bir çiftin içine saplandıkları; ruhani açmaz olarak tarif edilmeye çalışılan “umutsuz boşluğu” deli karakteri üzerinden tartışmaya açmaktadır.
Umutsuz Boşluk isimli sergi başlığı; kötümser bir ruh halini vurgulamasının aksine gücünü umuttan almakta. Bu umut sanatçının credosu (amentüsü) anlamında vurgulanan umutsuzlukla yüzleşme yeteneğidir. Denebilir ki sanatçılar bir anlamda bu kavrayışı ortaya koyarlar. Sanatçı “boşluğu” dönüştürememeyi, bunaltıyı, çöküşü ya da tam tersi olarak bunun ifade edilemezliğini dillendirendi…