Ana içeriğe atla

Hi All, Muhtelif is Out


Muhtelif
guncel sanat dergisi / contemporary art magazine
2008, no.4, Güz / Autumn, Istanbul


Günlük Daily Adnan Yıldız & Mehmet Dere
Aut disce aut discede
Aut disce aut discede

Gramer Grammer Maurizio Lazaratto
Gayri-maddi Emek
Immaterial Labor

Praksis Praxis Ulus Baker
Tarde Postülaları
Tarde's Postulates

Diskur Discourse Yahya M. Madra
Emperyalizmden Ulus-ötesi Kapitalizme: "geçiş durumu"
olarak Venedik Bienali
From imperialism to transnational capitalism: The Venice Biennial
as a "transitional conjuncture"

Diyalog Dialogue Adnan Yıldız & Gerald Lidstone
Kim kimin için üretiyor?
Who is producing for whom?

Diyalog Dialogue Marianne Heier & Per Gunnar Egg-Tverbakk
Norveç köşeyi tam da bu noktada döndü!
At This Point Norway Became Wealthy

Retroakt Retroact Lars Bang Larsen
Zombiler ve gayri-maddi emek
Zombies and immaterial labour

Stool Tabure Kim Einarsson
Kellesiz
Headless

Gramer Grammar Ulus Baker
Kanaat nedir?
What is an Opinion?

Havuz Pool Caner Aslan
Sembolik Düzen
Symbolic Order




Editörler Editors Pelin Tan, Adnan Yıldız
Asistan Editör Assistant Editor Banu Çiçek Tülü
ingilizce Düzelti Proofreading Ashkan Sepahvand
Türkçe Düzelti Turkish Proofreading Özge Açıkkol, Burak Şuşut
Tasarım Design Ali Cindoruk
Kapak Cover Caner Aslan (Sembolik Düzen Symbolic Order, 2008)

Istanbul, 2008

Yorumlar

Adsız dedi ki…
derece doğru.yola devam

Bu blogdaki popüler yayınlar

Illustration by Maurice Sendak from Open House for Butterflies by Ruth Krauss
..Jameson writes that in our “contemporary world system,” the image has been
replaced by the simulacrum, and reality by the pseudoevent. In terms of culture, we have lost the “critical distance” that modernism presumed—we no longer have “the possibility of the positioning of the cultural act outside the massive Being of capital.” “Aesthetic production today has become integrated into commodity production generally.” In Warhol’s Factory, aesthetic production became commodity production. The Factory was rather like the pre-automated factories of his hometown Pittsburgh—Caroline Jones refers to it as a “pre-Taylorized collective.”..

Umutsuz Boşluk

SANATORIUM, 9 Şubat – 10 Mart 2018 tarihleri arasında Mehmet Dere’nin kavramsal çerçevesini ürettiği ve sanatçı olarak dahil olduğu, Yunus Emre Erdoğan,İsmail Şimşek Nezaket Ekici’nin çalışmalarından oluşan “Umutsuz Boşluk” adlı sergiye ev sahipliği yapıyor.
Sergi ilhamını Dücane Cündioğlu’nun Umutsuz Boşluk adlı makalesinden almaktadır. Cündioğlu ‘Umutsuz boşluk’ adlı makalesinde, Sam Mendes’in yönetmenliğini yaptığı ‘Revolutionary Road’ adlı filminden yola çıkarak bir çiftin içine saplandıkları; ruhani açmaz olarak tarif edilmeye çalışılan “umutsuz boşluğu” deli karakteri üzerinden tartışmaya açmaktadır.
Umutsuz Boşluk isimli sergi başlığı; kötümser bir ruh halini vurgulamasının aksine gücünü umuttan almakta. Bu umut sanatçının credosu (amentüsü) anlamında vurgulanan umutsuzlukla yüzleşme yeteneğidir. Denebilir ki sanatçılar bir anlamda bu kavrayışı ortaya koyarlar. Sanatçı “boşluğu” dönüştürememeyi, bunaltıyı, çöküşü ya da tam tersi olarak bunun ifade edilemezliğini dillendirendi…