Ana içeriğe atla

Blog Action Day-Think about your enviroinment

Son-icinde,sonda yeniden.bir daha.Guldum agladim sordum.Kostum.Tekrar ve tekrar.Sana ve bana.Bosluga yeniden yerinden.yeni yol yeni neden,bir kere, bir daha,biraz fazla,olmali,olmamali,olsa iyi olur,olmasa da cani sagolsun.Ama olmazsa ne olur?Soluklan dinlen,yeniden,dusun.Nasil yorulduk?yoruluyorsun,her an her defa,herkere,bir gun bir daha, bir ip nasil olsa.Cizgi gercek bulusan kacan iki uc.uc kere uc.Uc bocegim Uc.uclara var,vardikca kac, kendinden yeniden kur.Kurulan ve kapanan.Kapaniyor yeniden.Yeniden acik.Gir ama surekli satilik.Aciksa satilik.Satilmis,kacilmis olan hersey.yeniden.Son/ son son.tekrarla,tekrarlar,tekrarlarla bitmez sonlar.omur bitmez sonda durulmaz.Tek varsa kendinde.ve bu anlam SA..Ayni ruya ortak dunya.Olmali,olmali olmamalimi?.Kumeler,dunyalar ve ruyalar.Ortak kume ve elemanlarinin ruyalari,dunyalarin kumeleri.Bu,Su,O.Gosterme bizi goremezler.Bakis mesafeli,mesafe ideolojik.Saklamana gerek yok,Yok yok.Gerek yok.Biliyorum goruyorum ama duymuyorum.Elimde her sey var.Var olan vardi vardan geliyor.sayiklama,say say bitmez.Politika sabuklamadan gelir,sayik,ayik,abuk,sabuk dinmez cileler.Ayrimlar, ayrim olani,karinca yuvasi,karinca duasi hep bir yerlerde.hep bir yerlerde bir an varmi?kaliyormu?kalmiyor!!Tekrar ortada tekrar,tekrar.secenek pratigi sec,sec,sec.Diger secenek bezenek,gozenek gibi ice alinmasini disarda..basliklar,baslar bastaki guncel devrimde yerini bagisliyor.Ba.ba.bastan kaybetmis.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAR BANA RANCİERE GECELER

RANCİERE ; DUYULURUN  PAYLAŞIMIBAĞLAMINDA ESTETİK  VE  SİYASET  MEHMET  DERE

Jacques Rancière (d. 1940) Fransız düşünür Paris-VIII (St. Denis) Üniversitesi'nden felsefe profesörü iken emekli olmuş ,ve 1960’lı yıllarda Marksist düşünür Louis Althusser ile beraber yazdığı Kapital'i Okumak ile bilinir –tanınır hale gelmiştir.

Bu deneme yazısı içerik olarak J. Ranciere’in sanat ve politika arasında kurduğu sanatsal tarihsel ilişki bağlamının yanı sıra ,estetik-politika ilişkisi çerçevesinde sanata dair görüşlerinin tartışılmasını amaçlamaktadır. Rancière, “politika”nın ve “sanat”ın işleyiş ilkelerini, kendi tabiriyle söylersek “duyulur olanı yeniden şekillendirmek” (distribution of the sensible) olarak tanımlayarak, ikisinin birbirinden ayrı ve birbirine temas etmeyen iki gerçeklik olduğu düşüncesini alt üst etmektedir.

Ranciere tarafından 'duyulur olanın paylaşımı' nosyonu, duyumsanır ya da algılanır olanın, yani duyular alanının bir safiyet ve doğrudanlık içermediğini, tam t…

Sessizliği Aramak (Part I)

Bu deneme yazısı bir çok sanatsal problematiğin iç içe geçtiği bir alanda var olmaktır. Bu anlamda bir deneme olarak Türkiye’de Çağdaş Sanat adı altına üretilen eserlerin içindeki zaman ve toplumlailgili gerçekliklerini semptomatik bir okuma-anlama girişimidir. Bir sanatçı olarak bunu yapmamın sebebi nedenini bilmediğim bir erteleyişi bozma amacını taşıyor. Duyulur olanın görünür kılınması.
Bu eleştiriyi görünür kılması gerekenin bir sanat eleştirmeni ya da küratör olmasıbeklenirdi. Benim kişisel gözlemim artık bu mümkün değil, çünkü çağdaş sanat sistemi kültürel üretimin rekabete dayalı bir sisteminden ekonomik olarak karşılıklı bağımlı bir sisteme dönüşerek kendini tıkadı. Kültürel sermaye anlamında sanatsal üretime atfedilen bir dışarısı boşluk-mesafe kalmadı. Sanatçılar, sanat simsarları, galeriler, sanat dergileri ,müzayede evleri ,sanat fuarları ,müzeler, bienaller artık karşılıklı rekabete dayanan bir sistemden, artık birbirine bağımlı işleyen bir sistemin içinde. Türkiye Çağdaş…

Sessizliği Aramak (Part II)

                  (A fair amount of nothing)