Ana içeriğe atla

Blog Action Day-Think about your enviroinment

Son-icinde,sonda yeniden.bir daha.Guldum agladim sordum.Kostum.Tekrar ve tekrar.Sana ve bana.Bosluga yeniden yerinden.yeni yol yeni neden,bir kere, bir daha,biraz fazla,olmali,olmamali,olsa iyi olur,olmasa da cani sagolsun.Ama olmazsa ne olur?Soluklan dinlen,yeniden,dusun.Nasil yorulduk?yoruluyorsun,her an her defa,herkere,bir gun bir daha, bir ip nasil olsa.Cizgi gercek bulusan kacan iki uc.uc kere uc.Uc bocegim Uc.uclara var,vardikca kac, kendinden yeniden kur.Kurulan ve kapanan.Kapaniyor yeniden.Yeniden acik.Gir ama surekli satilik.Aciksa satilik.Satilmis,kacilmis olan hersey.yeniden.Son/ son son.tekrarla,tekrarlar,tekrarlarla bitmez sonlar.omur bitmez sonda durulmaz.Tek varsa kendinde.ve bu anlam SA..Ayni ruya ortak dunya.Olmali,olmali olmamalimi?.Kumeler,dunyalar ve ruyalar.Ortak kume ve elemanlarinin ruyalari,dunyalarin kumeleri.Bu,Su,O.Gosterme bizi goremezler.Bakis mesafeli,mesafe ideolojik.Saklamana gerek yok,Yok yok.Gerek yok.Biliyorum goruyorum ama duymuyorum.Elimde her sey var.Var olan vardi vardan geliyor.sayiklama,say say bitmez.Politika sabuklamadan gelir,sayik,ayik,abuk,sabuk dinmez cileler.Ayrimlar, ayrim olani,karinca yuvasi,karinca duasi hep bir yerlerde.hep bir yerlerde bir an varmi?kaliyormu?kalmiyor!!Tekrar ortada tekrar,tekrar.secenek pratigi sec,sec,sec.Diger secenek bezenek,gozenek gibi ice alinmasini disarda..basliklar,baslar bastaki guncel devrimde yerini bagisliyor.Ba.ba.bastan kaybetmis.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Umutsuz Boşluk

SANATORIUM, 9 Şubat – 10 Mart 2018 tarihleri arasında Mehmet Dere’nin kavramsal çerçevesini ürettiği ve sanatçı olarak dahil olduğu, Yunus Emre Erdoğan,İsmail Şimşek Nezaket Ekici’nin çalışmalarından oluşan “Umutsuz Boşluk” adlı sergiye ev sahipliği yapıyor.
Sergi ilhamını Dücane Cündioğlu’nun Umutsuz Boşluk adlı makalesinden almaktadır. Cündioğlu ‘Umutsuz boşluk’ adlı makalesinde, Sam Mendes’in yönetmenliğini yaptığı ‘Revolutionary Road’ adlı filminden yola çıkarak bir çiftin içine saplandıkları; ruhani açmaz olarak tarif edilmeye çalışılan “umutsuz boşluğu” deli karakteri üzerinden tartışmaya açmaktadır.
Umutsuz Boşluk isimli sergi başlığı; kötümser bir ruh halini vurgulamasının aksine gücünü umuttan almakta. Bu umut sanatçının credosu (amentüsü) anlamında vurgulanan umutsuzlukla yüzleşme yeteneğidir. Denebilir ki sanatçılar bir anlamda bu kavrayışı ortaya koyarlar. Sanatçı “boşluğu” dönüştürememeyi, bunaltıyı, çöküşü ya da tam tersi olarak bunun ifade edilemezliğini dillendirendi…

The Language Habitat: an Ecopoetry Manifesto

The Language Habitat: an Ecopoetry Manifesto





By James Engelhardt







Ecopoetry is connection.

It’s a way to engage the world by and through language. This poetry might be wary of language, but at its core believes that language is an evolved ability that comes from our bodies, that is close to the core of who we are in the world. Ecopoetry might borrow strategies and approaches from postmodernism and its off-shoots, depending on the poet and their interests, but the ecopoetic space is not a postmodern space. An ecopoem might play with slippages, but the play will lead to further connections.

Ecopoetry does share a space with science. One of the concerns of ecopoetry is non-human nature (it shares this concern with the critical apparatus it borrows from, ecocriticism). It certainly shares that concern with most of the world’s history of poetry: How can we connect with non-human nature that seems so much more, so much larger than ourselves? How can we understand it? One way is to l…