Ana içeriğe atla

Donuk,belirtilmiş,söylenilmiş anlamı varılmışcasına tüketilen ayrımı yineleyerek uzatan bu boşluk üzerinde durmak hiç kolay değil.Kesinliği ,sabrı,incelmişliği içermeyen bu zamanda olaylar anlamayı olanaksız kıldı.Artık belirsiz bir alanda seyahat ediyoruz.Dil-sizlik durumunda uyuşturulmayı,aldatılmayı hak ediyor yada muktediriz.İkinci bir düşüncenin yokluğunda içimizden geçen sonsuzluğun tadını çıkarıyoruz.Şaşırtılmaya,birden bireliğe ne kadar muhtaç olduğumuzu anlıyoruz.Yankı anlamı hiçliğin altına bir çizgi çeker yalnızca ,Roland Barthes ın dediği gibi Seçme anının beklentisinin keyifsizliği özellikle “susuş”,doğru anın inceden inceye ısmarlama ve ucuz bir hayal olduğunu gösteriyor.Bu oyun ;ağırbaşlılığında kurallara uyulmadığı için daha bir kışkırtıcıdır.Ara yerde yaşamsal gizi olmayan bu sessiz parçalar toplamından ibaret bir gemi bekliyoruz.Sessiz parçalar toplamından ibaret bilinmeyen bir dille bilinmeyen anlamlara ulaşmak için..

25.07.2007 Atılgan üzerine notlar

Yorumlar

ovul d dedi ki…
derecim ozledim seni naapiyosun

Bu blogdaki popüler yayınlar

Umutsuz Boşluk

SANATORIUM, 9 Şubat – 10 Mart 2018 tarihleri arasında Mehmet Dere’nin kavramsal çerçevesini ürettiği ve sanatçı olarak dahil olduğu, Yunus Emre Erdoğan,İsmail Şimşek Nezaket Ekici’nin çalışmalarından oluşan “Umutsuz Boşluk” adlı sergiye ev sahipliği yapıyor.
Sergi ilhamını Dücane Cündioğlu’nun Umutsuz Boşluk adlı makalesinden almaktadır. Cündioğlu ‘Umutsuz boşluk’ adlı makalesinde, Sam Mendes’in yönetmenliğini yaptığı ‘Revolutionary Road’ adlı filminden yola çıkarak bir çiftin içine saplandıkları; ruhani açmaz olarak tarif edilmeye çalışılan “umutsuz boşluğu” deli karakteri üzerinden tartışmaya açmaktadır.
Umutsuz Boşluk isimli sergi başlığı; kötümser bir ruh halini vurgulamasının aksine gücünü umuttan almakta. Bu umut sanatçının credosu (amentüsü) anlamında vurgulanan umutsuzlukla yüzleşme yeteneğidir. Denebilir ki sanatçılar bir anlamda bu kavrayışı ortaya koyarlar. Sanatçı “boşluğu” dönüştürememeyi, bunaltıyı, çöküşü ya da tam tersi olarak bunun ifade edilemezliğini dillendirendi…

The Language Habitat: an Ecopoetry Manifesto

The Language Habitat: an Ecopoetry Manifesto





By James Engelhardt







Ecopoetry is connection.

It’s a way to engage the world by and through language. This poetry might be wary of language, but at its core believes that language is an evolved ability that comes from our bodies, that is close to the core of who we are in the world. Ecopoetry might borrow strategies and approaches from postmodernism and its off-shoots, depending on the poet and their interests, but the ecopoetic space is not a postmodern space. An ecopoem might play with slippages, but the play will lead to further connections.

Ecopoetry does share a space with science. One of the concerns of ecopoetry is non-human nature (it shares this concern with the critical apparatus it borrows from, ecocriticism). It certainly shares that concern with most of the world’s history of poetry: How can we connect with non-human nature that seems so much more, so much larger than ourselves? How can we understand it? One way is to l…