Ana içeriğe atla

"Cümleni kur."



•Yaşam bize vaaz edilen ve önümüzde resmi geçit yapan bir idealizm değildir.Bir idealizmi aşar.Sevimsiz olabilir ya da bizi bu şekilde inandırır ya da inandırıcılığını yitirir.Yaşam kendini anlama yolları ve ilişkileri üreten canlı bir makine ya da sürekli yeniden bakılması ve algılanması gereken bir düzlemdir. Her türlü ruhsal enfeksiyondan yaratıcı inşa veya karşı inşa yollarını kurmak,en basit anlamıyla kendimizi bilinçli bir kabullenme ve tanıma ihtiyacıdır.Büyük sayılara ve istatiklere karşı bölünmez bir amaç oluşturmaktır.Başka üzerine düşünmek ve kendini anlamadan geçer.Kendini oluşturmak,bütünü görmek kendini bütünün içine sokmak,bütünden ayrılmak alternatifler üretmek,olabilirlikleri çoğaltmak,yüzleri kaybetmek,tüm düşünceleri kesişmeler halinde çoğaltmak,açmaz ya da çıkmazlarla çevrelenmek,deneyimi yoksunluğuna karşı çizgiler ve görünmeyen duvarlarla savaşmak için tekrar deneyimi düşünmektir.
Yaşam boş bir kara tahtadır, ve olası tüm sözcükleri içerir.
Dışarısı ve kaçılan dışarısı üretmek için
Sanırım sanatta böyle bir şey..
M. Dere



Yorumlar

ob dedi ki…
http://contemporaryartsinturkey.blogspot.com/

Bu blogdaki popüler yayınlar

Umutsuz Boşluk

SANATORIUM, 9 Şubat – 10 Mart 2018 tarihleri arasında Mehmet Dere’nin kavramsal çerçevesini ürettiği ve sanatçı olarak dahil olduğu, Yunus Emre Erdoğan,İsmail Şimşek Nezaket Ekici’nin çalışmalarından oluşan “Umutsuz Boşluk” adlı sergiye ev sahipliği yapıyor.
Sergi ilhamını Dücane Cündioğlu’nun Umutsuz Boşluk adlı makalesinden almaktadır. Cündioğlu ‘Umutsuz boşluk’ adlı makalesinde, Sam Mendes’in yönetmenliğini yaptığı ‘Revolutionary Road’ adlı filminden yola çıkarak bir çiftin içine saplandıkları; ruhani açmaz olarak tarif edilmeye çalışılan “umutsuz boşluğu” deli karakteri üzerinden tartışmaya açmaktadır.
Umutsuz Boşluk isimli sergi başlığı; kötümser bir ruh halini vurgulamasının aksine gücünü umuttan almakta. Bu umut sanatçının credosu (amentüsü) anlamında vurgulanan umutsuzlukla yüzleşme yeteneğidir. Denebilir ki sanatçılar bir anlamda bu kavrayışı ortaya koyarlar. Sanatçı “boşluğu” dönüştürememeyi, bunaltıyı, çöküşü ya da tam tersi olarak bunun ifade edilemezliğini dillendirendi…

The Language Habitat: an Ecopoetry Manifesto

The Language Habitat: an Ecopoetry Manifesto





By James Engelhardt







Ecopoetry is connection.

It’s a way to engage the world by and through language. This poetry might be wary of language, but at its core believes that language is an evolved ability that comes from our bodies, that is close to the core of who we are in the world. Ecopoetry might borrow strategies and approaches from postmodernism and its off-shoots, depending on the poet and their interests, but the ecopoetic space is not a postmodern space. An ecopoem might play with slippages, but the play will lead to further connections.

Ecopoetry does share a space with science. One of the concerns of ecopoetry is non-human nature (it shares this concern with the critical apparatus it borrows from, ecocriticism). It certainly shares that concern with most of the world’s history of poetry: How can we connect with non-human nature that seems so much more, so much larger than ourselves? How can we understand it? One way is to l…